Blå naturbild - foton och illustrationer

Denna vecka blev vi en dag försenad med att ladda upp bilder, men som PLUS så har vår vän Lovisa varit med, så vi ska nu presentera tre bidrag!

Lovisas bidrag:

Blå+Natur känns som "Vinter" för mig, därför fick det bli en vinterbild. Kanske är det för att jag saknar snön så mycket just nu...Använde en bild jag fotade i vintras på en promenad. Kronhjorten målade jag i tusch och akvarell. Lade sedan ihop dem i Photoshop där jag gjorde bilden blå. Lade till lite "stjärnfrost"-brush för att förstärka vinter effekten.

Evelins bidrag:

Använde mig bara utav Photoshop denna vecka. Jag använde en bild som jag fotade i somras från en båt som bakgrund. Sedan gjorde jag om ett fotografi på en modell (guess who) men behöll klänningen och la en blå toning över bilden. La till lite skimmer och ett illustrerat träd, där jag valde ett blandningsläge i Photoshop, (Linear dodge).

Hannas bidrag:

Denna bild gjorde jag väldigt snabbt pga ont om tid. Illustrationen ritade ja upp i illustrator med min ritplatta. Därefter la jag in den på en bild i photoshop. Fotografiet är taget i höstas, en bild som bara var tänkt att kolla hur ljuset såg ut, men som nu fick komma till användning. Ändrade i hue and saturation för att få till den blåa tonen i fotografiet. Sedan la jag på lite löv med en fotopensel i photoshop. Klar!



Uppdrag för denna vecka blir:
Slumpord: Lockande
Teknik: Photoshop
Tema: Fest


Mvh/Evelin och Hanna

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Yay!!! va fiiina bilder ni har gjort!! :D

2009-12-01 @ 17:09:13
URL: http://lovisaillustration.blogg.se/
Postat av: Hanna

Detsamma :)

2009-12-01 @ 21:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0