Självporträtt - Analogt och digitalt

Under veckan som varit har vi skapat varsitt självporträtt med tekniken analogt och digitalt. Alltså, vi har jobbat i datorn antingen före eller efter att vi jobbat analogt t.ex. målat på papper.

Mitt (Evelins) bidrag:


Jag gjorde min skiss med digital ritplatta och skrev ut. Sedan målade jag ögon, mun
och hår med akvarell färg. Efter det scannade jag in bilden digitalt igen och fyllde i
konturer och arbetade med färdiga photoshop penslar som jag la in i håret.




Hannas bidrag:


Jag började att rita av en bild av mig själv i blyerts, sedan scannade jag in bilden och arbetade vidare med den i photoshop. Jag färglade och därefter lade jag på ett filter för att få lite struktur i bilden.

Uppdrag för nästa vecka blir;
Att skapa en rolig påskbild på 30 minuter, endast digitala medel
(PÅSK, ROLIG, TIDSBEGRÄNSNING, DIGITALT)



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Härligt jobbat tjejer! Väldigt fina och intressanta bilder :) Ser fram emot mera!

2009-11-16 @ 09:55:02
URL: http://lovisaillustration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0