Efterlängtat inlägg

Ja före jul fick vi uppdrag att göra en energi fylld rot målat med akrylfärg, men på grund av mycket läxor och annat julstök så fick vi skjuta lite på uppdraget. Men här kommer det i alla fall.

Hannas bidrag:
Denna bild målade jag med akrylfärg. Såg framför mig ett träd vars rötter strålade likt eld. Ville försöka mig på en tänkt siluett av ett träd, men var lättare sagt än gjort.


En rot under jorden lever sitt liv, energiskt och fritt. Detta försökte jag få med i min bild som jag först skissade upp med blyerts och sedan målade på papper för akrylfärg.
En rot under jorden lever sitt liv, energiskt och fritt. Detta försökte jag få med i min bild som jag först skissade upp med blyerts och sedan målade på papper för akrylfärg. Valde enbart jordnära färger.

Veckans uppdrag blir:
slumpord: Människa
Tema: Skuggor
Teknik: Kol

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0